Жителі сіл Золотоніської ОТГ можуть оформити субсидію у сільраді без візиту до управління соцзахисту

Міністерство цифрової трансформації України робить усе можливе для спрощеного отримання адміністративних послуг населенням. На державному рівні розробляються програмні рішення для того, аби люди, скориставшись мобільним телефоном чи комп’ютером, змогли оформити заявку для отримання субсидії, здійснити прописку чи виписку. За словами першого заступника Золотоніського міського голови Олега Масла, якого цитує видання Золотоноша.City, з одного боку – це дуже добре, по-сучасному. Не треба нидіти в чергах, нервувати, оббивати по кілька разів пороги різних інстанцій. З іншого – це інформаційний прогрес.

– Звичайно, для людей старшого покоління він незвичний, складний. Для молоді – стає буденною справою. Наразі навіть соціальний захист переходить в цифру, тобто, на онлайн-обслуговування, − пояснює посадовець. − До прикладу, раніше, аби мешканець Золотоноші міг отримати пільги, йому необхідно було звернутися із заявою до управління праці і соціального захисту населення на вулицю Шевченка, 70. До заяви додати декларацію. Але службовці вимагали ще й довідку про склад сім’ї, оскільки немає інформаційного взаємозв’язку між державними установами. За цією довідкою особа прямувала до Центру надання адміністративних послуг, що на Садовому проїзді. З отриманим документом знову поверталася до управління. Зручно? Ні.

Читайте також: Сімейна медицина Золотоноші відзначила своє п’ятиріччя

За словами Масла, наразі уже запрацювала система «Соціальна громада» − електронний документообіг у сфері надання соціальних послуг. Її ідея надто проста і зручна. Тільки на перший погляд видається складною.

– Візьмемо для прикладу мешканця нашої громади із села Крупське, − каже Олег Масло. – Для оформлення субсидії людині не треба їхати до центру громади у Золотоношу. Достатньо звернутися до старости села Надії Хомут або її помічниці із заявою. Посадовці вносять дані заявника до електронної бази Єдиного документообігу. Система в автоматичному режимі здійснює перевірку. При виявленні помилок чи неточностей заява автоматично повертається до старости для додаткового опрацювання, внесення роз’яснень і поправок. Після цього заявнику призначається субсидія, якщо він, звичайно, має на неї право. Таким чином ми хочемо зробити і в Золотоноші, щоби люди не ходили по наших інстанціях, а щоб усі заяви приймали у ЦНАПі.

Заповнюючи бланк заяви, людина, сама того не бажаючи, може зробити помилку. Тому у Центрі адмінпослуг приймають документи, на основі яких оператор заповнює онлайн-заяву, потім її роздруковує і відвідувач, звіривши дані, лише ставить власний підпис.

Нині це стосується і виписки-приписки громадян з домоволодіння. В Україні апробація цієї послуги триває в тестовому режимі. Маючи в телефоні систему «Дія», виписатися і прописатися можна автоматично.

Читайте також: Рятувальники отримали спорядження від німецьких колег [ВІДЕО]

– Думаю, що на кінець першого півріччя уже матимемо позитивні результати, і система буде працювати по всій Україні, − сподівається перший заступник міського голови. – До речі, не у всіх країнах Європи громадяни мають такі автоматизовані послуги.