Віталій Войцехівський розповів про головні проєкти громади на 2021 рік [ІНТЕРВ’Ю]

Золотоніська територіальна громада впевнено крокує обраним курсом, основне завдання якого полягає у її розбудові за європейським зразком, створенні осередку, де людям комфортно жити. У цьому напрямку працює злагоджена команда місцевих обранців, господарських служб, фінансистів, економістів, фахівців соцслужб, освітян та спеціалістів культури і спорту. На чолі цього потужного загону посадовців – міський голова Віталій Войцехівський.
Розмовляли із очільником громади про стратегічні плани на 2021 рік журналісти видання Золотоноша.City: чим живе велика спільнота, які проєкти будуть реалізовані першочергово, про співпрацю з очільниками новостворених ОТГ та майбутні вибори до українського парламенту.
Віталію Олександровичу, з якими сільськими громадами Золотоніська ОТГ налагодила тісну співпрацю і в якому напрямку? Плюси цього тандему.
− Спільно з колегами − керівниками сільських ОТГ вирішуємо багато спільних питань: щодо перевезення мешканців, утримання людей похилого віку у будинку престарілих, розвитку інфраструктури населених пунктів тощо. Допомагаємо у розв’язанні комунальних та економічних питань, бо маємо вагомі напрацювання у цих сферах. Ось, наприклад, Новодмитрівська ОТГ має намір розмістити у місті інклюзивний центр. Звичайно, допоможемо знайти приміщення. Також підстрахували з наданням населенню адміністративних послуг у міському ЦНАПі, коли районний згорнув свою роботу.
Устаткували маршрути рейсових автобусів, що обслуговують кілька громад, аби люди не відчули незручностей. Тісну співпрацю у напрямку медицини маємо з очільниками Вознесенської, Новодмитрівської та Піщанської громад. Первинна ланка медицини майже усіх сільських ОТГ Золотоніщини об’єднується з міською. Також є партнерство із Зорівською громадою. Золотоніська багатопрофільна лікарня – об’єкт нашого спільного співфінансування. У нас немає поділу на молодшого і старшого брата. Усі амбіційні. Нас об’єднує спільна справа, за яку ми взялися і намагаємося зробити її якнайкраще. Часто зустрічаємося, і ці зібрання носять неформальний характер. Бо, як кажуть, одна голова добре, а дві – сила!
Господарських справ у Золотоніській громаді багато. І яку не візьми – кожна вагома і актуальна. Чи торкнеться рука будівельників робіт на центральній площі міста?
Яскравим зеленим оазисом на мапі міста з’явився спортивний майданчик біля СШІТ №2. Коли буде остаточний результат з облаштування скейт-парку та стадіону спортивної школи?
– Шкільний спортивний майданчик був завершений ще до нового року. А нині маємо намір благоустроїти територію довкола новозбудованої локації. Відремонтувати східці на ганку навчального закладу, зробити відмостку, заасфальтувати майданчик перед центральним входом, де традиційно відбуваються масові шкільні свята. У розпалі будівельні роботи з облаштування скейт-парку. Щодо обладнання, то претензій до підрядника не маємо, а от до субпідрядників, які асфальтували майданчик, є багато зауважень. Тому вони будуть ліквідовувати свої промахи.
Діти вже облюбували конструкції для трюків, щодня катаються там на скейтах, самокатах і велосипедах. Зовсім інша ситуація по стадіону спортивної школи. Там замовник і розпорядник коштів − управління капітального будівництва Черкаської ОДА. Об’єкт споруджували у рамках програми «Велике будівництво». Черкаські підрядники поспішали з роботами, щоб вкластися у терміни, і багато фінальних штрихів виконували вже взимку, у морозно-сніжну погоду. Тому є багато «косяків». Але маємо їхні гарантійні зобов’язання, тож змусили їх виправляти недоліки.
Набагато комфортніше було працювати з київськими підрядниками, які будували майданчик у СШІТ №2. Дотримуючись усіх вимог при виконанні робіт, вони навіть ставили локальні міні-укриття на об’єкті. Тож і результат кращий.
Щодо скейт-парку. Звичайно, варіантів конструкцій було багато, в тому числі й економних. Але ми свідомо відійшли від дешевих, щоби вже через рік-два не замінювати розгонки, східці, трампліни. За основу взяли конструкцію скейт-парку, який встановлений у Калинівці Васильківського району. Він показав свою надійність в експлуатації. До того ж, при замовленні були враховані усі наші зауваження і побажання.
Також плануємо між баскетбольно-волейбольним майданчиком і локацією для пляжного волейболу збудувати тенісні корти. Місця вистачає, то чому б його раціонально не використати. Усі ці спортивні зони теж будуть огороджені, щоби їх використовували за призначенням і не псували. Керівництво ПАТ «Черкасиобленерго» пішло нам на зустріч, і буде перенесена високовольтна лінія електропередач. Натомість отримаємо новий чудовий сквер, що розкинеться за скейт-парком, і ще одну бігову доріжку. Для тих, хто віддає перевагу активному відпочинку, локацій буде достатньо, на будь-яке уподобання.
Не такими швидкими темпами, але продовжується робота і в парку «Надія»: уже повністю вирубали і вивезли чагарі, позакривали люки колодязів, будемо завозити землю, щоб підсипати і вирівняти територію. Матимемо місце для тихого відпочинку, піших прогулянок.
Яка реконструкція передбачена у Золотоніській багатопрофільній лікарні, та чому виникла така нагальність капіталовкладень, адже, здається, фінансовий потік для цього закладу й без того доволі відчутний?
– Реконструкцію у лікарні не розпочинаємо, а насправді продовжуємо, оскільки цей заклад є опорним на лівобережжі Черкащини. Тому тут повинна бути максимальна кількість обладнання і фахівців для надання якісних та професійних медичних послуг. Тішить, що у плані фінансування маємо розуміння з боку обласної влади. Голова Черкаської ОДА Олександр Скічко побував у Міністерстві охорони здоров’я з приводу додаткового обладнання, яке необхідне для нашої лікарні. Тому маємо закінчити реконструкцію приймального відділення, щоби воно відповідало усім європейським стандартам. Наразі необхідно провести несуттєві зміни. Зокрема, у цьому відділенні повинні бути 3 окремі входи: для пацієнтів екстреної допомоги, для інфекційних хворих та для тих, хто оформляється у стаціонарне відділення. Плюс встановлення додаткового обладнання для діагностики.
Плануємо перенести реанімацію на перший поверх та обладнати оперблок у травматології. Ні для кого не секрет, що до наших травматологів – черга пацієнтів з усієї України. Тож вони повинні мати комфортні умови для роботи. Адже збільшення кількості бажаючих лікуватися саме у нас дозволить отримати більше коштів з Національної служби здоров’я, що є важливою складовою для міського бюджету. Не забуваємо, що деякі відділення теж потребують ремонту. Працюємо над закупівлею додаткових генераторів з автоматичним увімкненням на випадок виникнення надзвичайної ситуації. Прикро усвідомлювати, що за зробленими красивими ремонтами керівництво ЗБЛ не врахувало заміну внутрішньої проводки та комунікацій з водозабезпечення і водовідведення. Тепер доведеться виправляти. Приємно, що лікарі з розумінням ставляться до змін, а це є важливою запорукою спільного успіху.
Болючою для містян є проблема дворових заїздів. Які кроки передбачені з їхнім асфальтуванням у цьому році?
– Однозначно стартувати з дворових заїздів будемо із вулиці Шевченка, 115. Це найперший проєкт у програмі з асфальтування «Золотоноша власними руками». У бюджеті передбачили кошти для цих робіт.
Тротуар вздовж центральної вулиці Золотоноші − від податкової інспекції до «Златодару» − можна вважати близьким до зразкового. Чи передбачені такі ж комфортні умови для пішоходів у інших районах міста, особливо до школи №5 та гімназії?
– Першим з’явиться тротуар на Монастирській. Розпочнемо також будівництво пішохідної доріжки від школи №3 до мікрорайону Струнківка, а потім перейдемо на вулицю Черкаська, щоб заасфальтувати ділянку по непарній стороні − від перехрестя з Благовіщенською і до вулиці Незалежності.
Будівництво доріг з твердим покриттям пробуксовує. Черга з виготовленими проєктами для капітальних ремонтів вулиць майже завмерла. Яким буде сезон 2021 року у цьому плані? Скільки коштів з міського бюджету передбачено для цієї галузі? І в якій мірі ви змогли заручитися фінансовою підтримкою обласного бюджету?
– У цьому році у нас буде капітально відремонтована рекордна кількість вулиць у місті. Це ті дороги, що ніколи не мали твердого покриття і на які були виготовлені проєкти за програмою «Золотоноша власними руками». Хочемо закінчити вулицю Незалежності – від Іподромної до виїзду на центральну. Підгрунтям для такого оптимістичного прогнозу є виділені кошти з міського бюджету та підписані документи про фінансові надходження з обласного. Плюс сподіваємося на додатковий транш коштів у другій половині року. Зауважу, це не передвиборчий захід. Дехто закидає: викидаєте гроші на якісь провулки, а центральну Шевченка тільки латками вкриваєте. Коли вже її відремонтуєте капітально? Доки не замінимо самоплинний колектор, який простягнувся попід центральною вулицею, доти ні капітального, ні середньопоточного ремонту ніхто проводити не буде.
Маємо близько 7 мільйонів гривень заборгованості перед підрядником, який кілька років тому за власні кошти ліквідував провалля у районі Свято-Успенського собору. Чому маємо заборгованість і чому були змушені повернути виділені кошти у державний бюджет? «Дякуючи» тодішньому народному депутатові, який своїми відкритими кримінальними справами заблокував ці роботи на кілька років. Наразі маємо сподівання, що Кабмін знову виділить гроші на ремонт колектора, що є нашою пороховою бочкою.
Які вагомі проєкти планується втілити цього року у селах Золотоніської громади?
– У першу чергу – міст у Деньгах. Вже відбувся тендер щодо визначення виконавця будівельних робіт на цьому об’єкті. Розпочнемо споруджувати так звану Кропивнянську Січ. Це доволі історичне місце. У Благодатному − Центр безпеки громадян. У Крупському – освітлення околиці Калинівка. Староста Коробівки знайшов компроміс з непримиренними критиками влади, і нині вони стали надійними помічниками та союзниками у розчищенні пляжу, прибиранні на цвинтарі тощо.
На толоку у Благодатному вийшла рекордна кількість людей – біля 80 осіб. Уже стартувало грейдерування сільських доріг та засипання вуличок асфальтним сколом. Мушу визнати активність наших старост, які встигають скрізь. Вони організовують суботники і централізований вивіз ТПВ. Маю багато телефонних дзвінків від сільчан з вдячністю за розчищення сільських кладовищ. Починаємо висаджувати квіти у центрах наших міні-громад. Найголовніше, що у наших старост горять очі і не опускаються руки. Вони заручилися підтримкою однодумців-активістів і, засукавши рукави, працюють з повною віддачею.
З першого травня золотоніські пенсіонери користуються громадським транспортом на безоплатній основі. Як довго ви виношували цю ідею?
– На мою думку, пенсіонер не повинен усі свої справи прив’язувати до одного дня на тиждень, коли у місті введені безкоштовні перевезення. Та й не зможе людина похилого віку справитися у всіх установах протягом однієї середи, для них це важко. Тому й народилася ідея розвантажити громадський транспорт. Керівництво АТП-17112 її підтримало. Це буде зручно й для інших пасажирів. Не буде великого скупчення людей. Єдине обмеження – з 9.00 до 18.00, тобто, не в час пік. Для сільських пенсіонерів громади акційною залишилася перша середа місяця під час поїздки до міста транспортом АТП. До того ж, ми запровадили безкоштовні соціальні перевезення з кожного села громади та організували щомісячні виїзди спеціалістів соціальних служб, Пенсійного фонду у села, де люди при особистій зустрічі з фахівцями зможуть вирішити свої нагальні проблеми, уникаючи поїздок.
Під час громадських слухань щодо обмежень продажу спиртного у нічний час у місті, вам закидали, що, начебто, разом з поліцією даєте зелене світло для торгівлі самогоном і фальсифікатом з-під поли. Яке ваше бачення і заходи щодо різного роду «розливайок»?
– Починаючи від 90-х років, майже біля кожного магазину у місті з’явилися накриття та столики. Щосезону там «культурно» відпочиває така категорія людей, яким далеко до культури. Ці торгові точки стали основними фігурантами поліцейських зведень, бо часто їхні завсідники не можуть мирно розпрощатися. Тож, на моє особисте переконання, таких майданчиків не повинно бути. На громадських слуханнях цю проблему обговорили. Якщо об’єкт не є закладом громадського харчування з рядом необхідних вимог, то біля нього заборонено розташування літніх майданчиків.
Є норми з благоустрою, вимоги та стандарти до закладів громадського харчування, є карантинні обмеження − їх треба виконувати і зважати на криміногенну ситуацію. Не всім підприємцям такі обмеження до душі. Але ж ріст доходів лише за рахунок спиртного – це не бізнес.
У свій час у вас склався вдалий тандем з Олександром Скічком – народним депутатом, який всіляко намагався просувати золотоніські проєкти на вищому рівні. Як вам тепер працюється з Олександром Олександровичем – головою Черкаської ОДА?
– Думаю, не тільки Золотоноша, а й уся Черкащина виграла від того, що очільником обласної адміністрації став Олександр Скічко – наш земляк, уродженець Черкас. Він вболіває за наш край, намагається зробити його туристичною перлиною України. Запустив челендж до дня народження Тараса Шевченка, за чисте довкілля. Мені імпонує його патріотизм і амбіційне бажання розвивати Черкащину. У всіх питаннях – взаєморозуміння, допомога, підтримка. Гадаю, Золотоноша від цього тільки виграє.
31 жовтня цього року – чергові вибори депутатів до Верховної Ради по 197 округу, до якого відноситься й Золотоніщина. Ваші прогнози і сподівання.
– Для Золотоніської громади дуже важливо мати потужний депутатський корпус. У цьому плані нам поталанило: підібралися особистості з різними політичними поглядами, але за стратегічними баченнями усі мислять однаково. Другою складовою є співпраця і взаєморозуміння з обласною владою. Тепер залишилося обрати такого нардепа, з яким буде партнерство, а не якісь «хотєлки», що у разі незадоволення переростають у помсту. Тільки тоді матимемо бажаний результат для громади.
Тому переконаний, не слід обирати тих, хто вже представляв інтереси людей у вищих ешелонах влади, бо вони не можуть до кінця зрозуміти, чим насправді живе пересічний громадянин. Хтось піариться на фото з бабусею, хтось відшукав давню книжечку власного авторства і став розповсюджувати її. Обирати треба земляків, про справи і роботу яких знаєте не з чуток. Людину-патріота Золотоніщини, Черкащини, а не заїжджого гастролера.