Михайло Карий » Про актуальність створення молодіжного центру

Як часто ви себе запитували “що робити в Золотоноші на дозвіллі”? Варіантів, на жаль, обмаль. Ми маємо декілька кав’ярень, пару ресторанчиків та закусочних, трішки більше барів, інколи ми маємо вистави та виступи у міському будинку культури, але на цьому список можна закінчувати. А тепер уявіть, наскільки гостре це питання для підростаючого та молодого покоління. Якому ще не цікаві ті ж самі події в МБК, але вже так набридли заклади харчування. Сьогодні ми спостерігаємо сумну картину: якщо молодь не сидить вдома в соцмережах (а таких переважна більшість), то вона просто блукає по місту в пошуках пригод. Найбільш наглядний приклад – вечірня парковка АТБ у вихідні дні та канікули. Не бачили? Раджу якось заглянути. Відразу зрозумієте, чому питання таке актуальне.

Вже приблизно рік у мене в голові є ідея створення вільного простору для молоді, де може збиратися активна її частина, обмінюватися думками, розвиватися, разом щось створювати, словом, креативити. На жаль, до реалізації чи навіть її початку справа не дійшла (всьому причина відсутність вільного часу, який в мене забирали дві кав’ярні, участь в ще одному цікавому комерційному проекті та однорічний син) і я й надалі лише споглядав та зітхав, лише мірючи про такий проект для Золотоноші.

Приємною несподіванкою для мене була публікація в Facebook від нашого Молодіжного Клубу Журналістики. В ній молодь описувала щось дуже схоже на проект, який я виношував в голові. 19 жовтня 2018 року ми вийшли на зв’язок і відтоді я намагаюся бути в курсі розвитку подій. Приблизно тоді ж я зрозумів, що такий проект необхідно робити гуртом та на некомерційній основі, тобто безкоштовно. Я виділяю три причини, за якими це має ініціюватися саме за кошти бюджету: економічна, просвітницька та соціальна. Далі спробую розкрити ці причини.

По перше, “безкоштовно” це лише абстрактний вираз для спрощення сприйняття. Всі ми (або хоча б більшість із нас) розуміємо, що це гроші платників податків, батьки цієї самої потенційної молоді також є платниками. Не секрет, що насправді якісний, цікавий, сучасний технологічний проект для молоді потребує багато фінансів. В умовах золотоніського ринку, з його обмеженим попитом та дуже нестійкою платоспроможністю, це виглядає непривабливою інвестицією для бізнесмена. Таким чином, приватний молодіжний клуб буде або збитковим і зачиниться, або відвертою “халтурою” (що в довгостроковій перспективі теж буде збитковим) і теж зачиниться. Єдиний наявний вихід – виділення коштів з бюджету. Погодьтеся, гарна інвестиція наших спільних з вами коштів – у майбутнє покоління?

По-друге. Такий центр, передусім, потрібен для виховання активної та цілеспрямованої молоді. Я лише раз мав зустріч зі школярами, де ми говорили про бізнес, але було цікаво і їм, і мені, охоче повторював би це на постійній основі. Жодні підручники чи уроки не замінять реального спілкування з практиками. Найцінніші знання мені, моїм друзям та знайомим, давалися безкоштовно, саме від таких практиків. Коли людина ділиться з тобою досвідом та ідеями тому, що їй приємно це робити – знання безцінні та дійсно прикладні. На противагу, бував не раз на платних семінарах: окрім витягування коштів нічого диктор чи спікер, зазвичай, не планує. Більше того, часто такий спікер повний профан у галузі і, крім як на лекціях, він ніде успішним не був. Тобто він артист, а не бізнес-тренер і, відповідно, заробляє на виступі, а не на наданих знаннях.

По-третє, самі куратори проекту, на моє глибоке переконання, повинні бути не лише профі та волонтерами. Їх має бути якомога більше, щоб молодь могла розвиватись у різних напрямках. Яка б людина геніальна не була, колективний досвід значно потужніший. Коли людина, що бажає брати участь в подібному проекті бачить, що всі там на справедливих та рівних (тобто безоплатних) умовах, вона також охоче піде допомогти. Якби мене, наприклад, покликали поспілкуватися з аудиторією, але я знав, що за вхід з неї візьмуть плату, логічно, що я мав би отримати якийсь непоганий відсоток. Іншими словами, це має бути соціальний проект, не тільки “безкоштовний”, але і нести абсолютно протилежні від комерційних цілі.

Сподіваюся, я зміг донести свою суб’єктивну позицію з цього питання. Але, насправді, подальший вибір для молоді – молодіжний центр чи нічна парковка АТБ – це не особиста, а наша спільна справа. Закликаю всіх успішних, творчих, креативних та просто небайдужих людей долучатися до обговорення. Зробімо це гуртом!


Михайло Карий,
засновник “Майже кав’ярні” та KAVABANK

Читайте також: