На дорогах міста випробовують технологію укладання холодного асфальту

Зима, попри примхи погоди, за календарем саме у розпалі. Тому здивуванню золотонісців, котрі проїздили сьогодні центральною частиною вулиці Шевченка, меж не було. Споглядали водії картину як мінімум нелогічну та таку, що давно набула сатиричного характеру в інших регіонах – шляховики проводили ямковий ремонт дорожнього покриття. І це у лютому місяці, який нині хоч і відзначається теплотою, проте заморозки та надмірна волога здавати позиції не збираються.

Крапки над “і” у цій ситуації розставили в управлінні житлово-комунальним господарством. Подібні роботи – не чиясь забаганка або непрофесіоналізм відповідних служб. Причини ж значно цікавіші, аніж здається на перший погляд. Золотоніські комунальники на практиці випробовують так званий “холодний” асфальт. Задля цього тестово придбали дрібну пробну партію, аби згодом наочно зробити висновки щодо доцільності подальшого його використання.

Призначений цей матеріал, в теорії, для проведення швидких ремонтних робіт на окремих секторах доріг і для благоустрою малих площ дорожньо-магістрального перекриття. Мова йде про ямковий ремонт, вимощення будівель, покрівель гаражних конструкцій та споруд мостового типу, облаштування вокзальних перонів та місць для паркування.

– Подібну технологію вже давно успішно використовують в усьому світі. Процес дозволяє обійтися без застосування важких машин, які необхідні при укладанні традиційного асфальту. Крім того, ми абсолютно не залежимо від наявності сухої та неморозної погоди, – розповідає про експеримент начальник управління ЖКГ Олександр Флоренко.

За словами посадовця, технологія укладання холодного асфальту значно простіша за традиційну, оскільки не потребує додаткового громіздкого обладнання. Для випробування за невеликі гроші придбали одну тонну матеріалу. Обіцянкам виробників вірити права не мають, тому результати фіксуватимуть за декілька місяців. Саме тоді й вирішать остаточно, чи варто запроваджувати це надалі у Золотоноші.

Експеримент на вулиці Шевченка, що здивував громадськість. Фото: vk.com/zolotonosha1

Експеримент на вулиці Шевченка, що здивував громадськість. Фото: vk.com/zolotonosha1

Технологія укладання холодного асфальту набула початкового поширення відносно нещодавно. Досить довго матеріал користувався низькою популярністю через занадто високу вартість, але поступово кінцевому споживачеві він стає доступнішим.

Згідно загальнодоступної інформації, аби провести необхідні роботи, виконавцям потрібно небагато часу. Достатньо просто засипати матеріал у підготовлене поглиблення, чи рівну ділянку, розрівняти будь-яким зручним інструментом і утрамбувати. Для цього використовують відповідний за вагою предмет, навіть автомобіль – бітум не пристає до коліс, а сам асфальт – холодний.

Традиційне дорожнє покриття, яке зазвичай використовується комунальними службами, готується до укладання кілька годин, адже його потрібно розігрівати та стежити, щоб температура була не нижчою за 110 градусів. Холодний асфальт, в свою чергу, знаходиться в готовності завжди. Головна особливість – нечутливість до температури. Роботи можна виконувати навіть у 25-градусні морози.

Ямковий ремонт, зважаючи на декілька десятків років транспортного зубожіння не дінеться нікуди, а чи буде мати позитивний фінансовий ефект впровадження згаданих технологій, спостерігатимемо вже зовсім скоро.

comments powered by HyperComments