Золотоніська молочна продукція виходить на ринок ЄС

Золотоніський-маслоробний-комбінат

Європейська комісія опублікувала остаточне рішення про включення українських компаній із виробництва молока і переробки молочних продуктів до офіційного списку затверджених експортерів у ЄС. 10 вітчизняних виробників отримали дозвіл на експорт своєї продукції на ринок Євросоюзу.

За повідомленням прес-служби Мінагрополітики, до цього списку потрапив і Золотоніський маслоробний комбінат, який єврокомісари ретельно перевіряли ще наприкінці 2014 року. З 10 січня підприємство вже зможе поставляти продукцію до Європейського Союзу.

Коментуючи подію, міністр аграрної політики та продовольства України Олексій Павленко наголосив, що отримання європейських сертифікатів якості підтвердило відповідність української молочної продукції міжнародним нормам та стандартам, завдяки чому й вдалося увійти на ринок ЄС і тим самим розширити експортний потенціал вітчизняного агросектору.

За його словами,  доступ до європейського ринку відкриває широкі можливості для розвитку молочної галузі та стимулює виробників підвищувати якість продукції і модернізувати виробництво.

- Крім того, європейські сертифікати дають можливість наростити експорт молочної продукції не тільки на європейській, а й на інші ринки, наприклад – Азії та Африки. Відкриття європейського ринку змушує нас по-новому поглянути на важливість підвищення якості вітчизняної продукції. Молочна галузь має великі перспективи, які можуть стати реальністю завдяки  реформуванню виробництва та дотриманню виробничих процедур, – додав Павленко.

Передісторія

Перевірку підприємств молочної промисловості країни Єврокомісія розпочала понад рік тому. Взяти участь у конкурсі зголосилося понад 30 молокопереробних підприємств, а відібрано було всього 5, визначених для ретельного аналізу. У складі цієї  «п’ятірки» – двоє підприємств з холдингу  «Молочний альянс»: Згурівський завод дитячого харчування торгової марки «Яготинське для дітей» і Золотоніський маслоробний комбінат, відомий під торговою маркою «Златокрай».

Перевіряли не тільки документи, а й власне виробництво — цехи та лінії, при чому дуже ретельно. Цікавились обладнанням, технологією, спілкувалися із місцевими фахівцями й працівниками як через перекладача, так і безпосередньо, охоче дегустували продукцію. Тоді ж, після закінчення перевірки, члени комісії не стали утаємничувати результат, а відверто висловилися, що про Золотоніський маслоробний комбінат в них найкращі враження.

2015 рік для підприємства з приємних новин розпочався, ними ж і продовжився. У лютому було оголошено, що Комбінат завершив 2014 рік з чистим прибутком на рівні 35,4 мільйонів гривень. Про це йшлося в інформації, опублікованій в системі розкриття інформації Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Не Європою єдиною

Очікуючи ж висновків Єврокомісії золотоніські харчовики на місці не сиділи. Вже у вересні, за результатами тривалих перемовин, Маслоробний комбінат нарешті отримав право експортувати молочні продукти до Китайської Народної Республіки. Адміністрація із сертифікації та акредитації КНР здійснила оцінку ветеринарного нагляду та державної системи контролю безпечності при виробництві молочних продуктів в Україні, та визнала її еквівалентною до китайської.

До переліку компаній, які отримали доступ на китайський ринок увійшов і “Золотоніський маслоробний комбінат”. Задля цього на підприємстві навіть реформували виробництво: витратили 1,5 млн євро і поставили в Золотоноші обладнання та налагодили технологію для виробництва спеціального продукту – високодемінералізованої сиворотки D-90. Ця суміш успішно пройшла китайську інспекцію.

Вітчизняний тріумф

І вже в грудні була отримана передостання приємна звістка. Твердий сир зі смаком волоського горіха від ЗМК опинився у списку переможців Всеукраїнського конкурсу якості продукції “100 кращих товарів України”. До моменту нагородження всі учасники проходили низку етапів, на кожному з яких конкурсні комісії перевіряли відповідність конкурсантів заявленим критеріям. Серед основних вимог, окрім самої якості продукції, зазначені наявність сертифікованих систем управління, використання ресурсо- та енергоощадних технологій, вітчизняної сировини та матеріалів, рівень інформування споживачів щодо споживчих властивостей заявленої продукції.

comments powered by HyperComments