Громадянська комунальна війна чи тісна співпраця?

Спецавтомобіль комунальників із ПрАТ “Янтарь” (в народі відоме як ЖЕК) приїздить на ліквідацію аварійної ситуації за лічені хвилини. Як говорять золотонісці, навіть оперативніше, ніж «швидка допомога». Таке миттєве реагування на виклики зумовлене у більшості випадків тісною співпрацею із старшими по будинках. Керівництво «Янтаря» цінує їхню працю та дякує за розуміння, допомогу і активну участь у збереженні та покращенні стану будинків і прилеглих територій.

Мова в цьому випадку йде про Михайла Матвієнка (Шевченка, 129), Миколу Кривоноса (Січова, 25), Галину Іскру (Шевченка, 233), Миколу Павлушенка (Благовіщенська, 9), Петра Довгополого (Новоселівська, 11) і Валерія Матвєєва (Шевченка, 235). За словами фахівців підприємства, завдяки цим людям, які щиро вболівають за добробут усіх мешканців та переймаються станом спільного майна, комунальникам вдається оперативно реагувати на звернення та зводити до мінімуму наслідки аварійних ситуацій.

Однак констатують “янтарники” і деякі неприємні моменти. Адже серед непорядних жителів багатоповерхівок існує негативна тенденція ігнорування своєчасної оплати за надані підприємством послуги. Наразі ця сума у Золотоноші складає 881 508 гривень. Деякі містяни не сприймають (чи не хочуть це робити) існуючий перелік послуг. Згідно ж рішення Виконкому у вже далекому березні 2014 року здійснює товариство технічне обслуговування та енергопостачання ліфтів, освітлення місць загального користування та підвалів, прибирання прибудинкової території, обслуговування вентиляційних каналів, поточний ремонт покрівлі та під’їздів, технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем водопостачання, водовідведення, зливової каналізації, дератизацію.

– Дехто з власників квартир хоче, аби фахівці “Янтаря” виконували й інші роботи та надавали послуги, які не передбачені ухваленим переліком. Тож не отримавши омріяного, вони стають неплатниками квартплати, накопичуючи борги, – розповідає Олександр Костальєв, юрист підприємства. – Хоча ми продовжуємо обслуговувати багатоповерхівки і тоді, коли деякі їхні мешканці не здійснюють оплату і, фактично, свій обов’язок нести витрати на утримання спільного майна просто перекладають на сусідів.

З такими особами зазвичай проводять попередню роз’яснювальну роботу. Якщо ж вона не дає бажаних результатів, вирішують проблему у суді. Як свідчить судова практика, у 99% випадків закон стає на бік підприємства – надавача послуг. До того ж, усі судові витрати, а з 1 вересня 2015 року лише ставка судового збору за подання заяви майнового характеру становить 1,5% ціни позову (але не менш, як 1218 гривень), лягають на плечі відповідача.

– Боржникам слід замислитися, чи варто доводити справу до суду і витрачати майже дві тисячі гривень, якщо борг складає лише 800 чи 1000, – наголошує Костальєв.

Комунальники констатують, що, вирішуючи спірні питання на стадіях досудового врегулювання, підприємство іноді змушене вилучати кошти з обігу, оплачуючи судовий збір, витрати на відрядження та кореспонденцію, тощо. Ці марно витрачені гроші можна було б спрямувати на ремонт покрівлі чи інженерних мереж, що принесло б більше користі всім мешканцям будинку, у тому числі, й боржникам. Недосконала ж державна судова система не дає змоги товариству доводити справу до логічного завершення.

– Для прикладу візьмемо одну з мешканок міста, яка заборгувала 1300 гривень. Ці кошти, згідно винесеної судом постанови ще у вересні, вона повинна була відшкодувати до 22 жовтня. Та скаржниця заплатила лише 30 гривень, – бідкається юрист ПрАТ “Янтар”. – Виконавча ж служба безвідповідально ставиться до виконання своїх прямих обов’язків. Тому готуємо матеріали для оскарження дій, вірніше, бездіяльності органів ДВС у вищих інстанціях.

Отримання населенням субсидій суттєво не змінило картину загальної заборгованості населення за надані послуги. В той же час довідки мешканцям видаються безкоштовно і централізовано, на прохання фахівців управління праці та соцзахисту населення.

– Хочеться, аби мешканці багатоповерхівок дбали про свій будинок, переймалися загальним майном, як своїм власним. Тільки тоді можна зрушити справу з мертвої точки, – резюмує Олександр Костальєв.

ПрАТ Янтар [870_650]

Довідка

Приватне акціонерне товариство «Янтарь» надає житлово-комунальні послуги населенню з утримання багатоквартирних будинків та прибудинкових територій. До опалювального сезону 2015-16 років стовідсотково підготовлені усі багатоповерхівки міста, на них виготовлені паспорти готовності до роботи в осінньо-зимовий період.

Протягом 2014-го року «янтарівці» провели ремонти:

  •    покрівель 47 житлових будинків;
  •    59 вхідних дверних блоків під’їздів;
  •    системи холодного водопостачання у 80 будинках;
  •    труб дощової каналізації з покрівель 17 будинків;
  •    так званих “оголовків” димовентиляційних каналів на 11 будинках;
  •    48 під’їздів;
  •    здійснили технічне обслуговування 87 електрощитових, огляд і ремонт герметизації вводів інженерних комунікацій на 67 будинках (згідно з графіком);
  •    пофарбували труби зовнішніх газопроводів на 7 будинках;
  •    перевірили димовентканали у 67 житлових будинках.

Тижневик “Златокрай”, спеціально для zolotonosha.ck.ua 

comments powered by HyperComments