#Election Day: У соціальних мережах розпочато так зване “опитування”

Публікація результатів опитування громадської думки щодо виборів, котра заборонена законодавством у день голосування, зафіксована у найбільшій золотоніський спільноті соціальної мережі “Вконтакте” – ЗолотоношаInfo.

Повідомлення з прикріпленим анонімним опитуванням щодо виборів на посаду міського голови з’явилося сьогодні вранці, о 10 годині 23 хвилин. Мешканці міста, користувачі зазначеного ресурсу, повідомляють, що за період з 10:35 до 10:50 рейтинг одного з кандидатів раптово збільшився з 25 відсотків до 50.

Адміністрація цієї спільноти вже відзначалася спробами публікації не зовсім чесних політичних опитувань. Декілька тижнів тому аналогічне повідомлення також з’являлося, та через численні скарги користувачів його оперативно видалили. Тоді, прикріпивши відкрите опитування, автори не врахували, що усі відвідувачі мають доступ до списку тих, хто проголосував. Сценарій був схожий: у короткі терміни один з кандидатів набирав неприродньо велику кількість голосів. У списку ж тих, хто висловив свою думку за нього, згідно зі скарг читачів, налічувалося немало громадян Росії і… навіть прихильників самопроголошеної “ДНР”.

Власники медіа-ресурсу ж нині виступають у ролі кандидатів у депутати міської ради від Європейської партії (місцевий лідер – Вячеслав Осадчий). Сам автор ресурсу досить довгий час займається популярним методом заробітку у інтернеті – так званою “розкруткою” у соціальних мережах. Посилання на свій авторський “стартап” він неодноразово публікував зі свого аккаунту. Метод роботи простий – штучне збільшення читачів спільнот та уподобань записів, фотографій чи інших медіа-матеріалів у соціальних мережах VK, Facebook, Twitter, Instagram. Одна із популярних послуг – збільшення кількості голосів за той чи інший варіант у онлайн-опитуваннях.

Подібні методи неодноразово спостерігалися і у згаданій спільності, коли на певних записах (зазвичай – політичного характеру) з’являлася аномальна кількість уподобань від користувачів, передусім, з російською пропискою.

На цей момент “рейтинг” кандидата, раптово збільшений дві години тому, знаходиться на рівні 45%. Оглядача ж видання, котрий зробив зауваження авторам, додали до чорного списку.

Перша масова хвиля інтернет-опитувань була зафіксована ще на парламентських виборах 2012 року. Тоді ряд сайтів проводили опитування стосовно підтримки потенційних кандидатів у мажоритарних округах. Щоправда, результати цих опитувань у більшості випадків були результатом «накрутки голосів», яка здійснювалася на замовлення виборчого штабу кандидатів. Такі опитування стали способом привернути увагу реальних виборців до того чи іншого кандидата.

В цілому ж подібні дії давно описані в усіх підручниках для політтехнологів, а слугують задля створення альтернативної реальності, в якій той чи інший замовник – дійсно впливова і підтримувана особа, або партія. Особливо важливим опитування стають у день виборів для тих, хто ще не визначився зі своїми уподобаннями.

ЗолотоношаInfo