Експерти коментують перші дослідження передвиборчої громадської думки у Золотоноші

Виборча кампанія до місцевих рад сягнула апогею. Проте уся увага журналістів, експертів і самих політиків прикута до обласного центру, де місцеві політичні діячі традиційно вправляються у постановці реаліті-шоу. Тим часом політичне життя триває і у райцентрах. Зокрема, цікава політична інтрига намітилась у Золотоноші.

Наразі там, як і в Черкасах, чинний міський голова Віталій Войцехівський є лідером уподобань виборців, згідно останніх соціологічних досліджень, проведених волонтерами за два тижні до місцевих виборів.

Опитування проводилися в м.Черкаси та м. Золотоноша серед дорослого населення віком від 18 років і старше. Вибірка опитування репрезентує доросле населення України за основними соціально-демографічними ознаками. Метод опитування – індивідуальне інтерв’ю («віч-на-віч») за місцем проживання респондента. Похибка дослідження складає 2-3%.

Лідерами громадської думки по обласному центру став Сергій Одарич (34% опитаних/ з 3002 респондентів), по Золотоноші – Віталій Войцехівський (82% опитаних/ з 714 респондентів).

– Вибори міського голови у Золотоноші дивують малою кількістю кандидатів – їх усього чотири, – говорить експерт «Академії стратегічних досліджень» Володимир Присяжнюк. – Чинний міський голова Віталій Войцехівський, який балотується від президентського «Блоку Петра Порошенка «Солідарність», висуванець Радикальної партії Вадим Гайович, та два підприємці – Володимир Мархоцький та В’ячеслав Осадчий.

Висока підтримка чинного мера – результат його планомірної діяльності протягом останніх п’яти років. Войцехівський зважився на радикальні реформи у місті і це принесло свій результат – створив єдине комунальне підприємство, вирішив питання із вивезенням сміття, добився відновлення і завершення довгобуду – очисних споруд, що автоматично вирішило і питання із забезпеченням міста водою під час злив. Високий рейтинг – це і заслуга особистих якостей мера. Тобто, вже зараз видно, що Войцехівський є безумовним лідером перегонів, і, попри його попередні сумніви у тому, чи варто балотуватися, цілком може розраховувати на другий термін.

Особливістю ж золотоніських виборів є, фактично, неприкрита бізнесова складова. Кандидати-підприємці у маленькому місті «грають біцепсами» і ставляться до виборів, як до ще одного бізнесового проекту. «ОПОРА» вже звернула увагу на передвиборчу діяльність В’ячеслава Осадчого, який започаткував соціальну ініціативу «Крок назустріч» і відкрив «Соціальний магазин», де відвідувачів реєстрували і вносили у бази даних. Фактично, це вже є виборчою технологією, хоча українське законодавство і не передбачає покарання, якщо людина добровільно передає свої дані певним організаціям та установам – це лежить в полі її особистої відповідальності.

Ну і, власне, слід зазначити, що закон забороняє агітувати «гречкою» – дарувати виборцям можна, фактично, тільки канцелярію із символікою кандидата чи партії. Проте, головна проблема полягає у тому, що, попри існування таких хороших і правильних норм закону – вони майже не діють. А тому слава Корбана у Чернігові («Маршал Гречка») багатьом не дає спокою. Головне ж – можна все пояснити турботою про виборців.

Тож будь-які вибори – це, передовсім, перевірка самих виборців на свідомість свого вибору. Що у великому місті, що у маленькому. Я би лише порадив золотонісцям зараз не передавати у цей час свої дані жодним «соціальним працівникам», «громадським організаціям», «центрам соціальних досліджень», а також не слухати і не поширювати чуток. Найкраще – перевірити себе у списку виборців. Така можливість у вас є ще до 19 жовтня.

Джерело: Вчасно

Читайте також:

comments powered by HyperComments