“У місті спільно організовується робота, зібралась команда однодумців”, – керівник ЗолотоношаРемБуд

Директор «ЗолотоношаРемБуд» Володимир Клімов ремонтує міські дороги вже років із 20-ть. І «пережив» із 1996 року не одного міського голову Золотоноші. Тому – може порівнювати. Про роботу Віталія Войцехівського відверто говорить: «З цим головою працювати легше і краще. Він мені імпонує, бо йде взаєморозуміння. Ми обговорили, порадилися і прийняли якесь рішення». Про те, як ремонтують і утримують дороги у Золотоноші Володимир Клімов розповів кореспондентам «Вчасно»:
– Володимире Григоровичу, дороги і їх ремонт — це взагалі проблема для кожного українського міста. Розкажіть, будь ласка, як Ви вирішуєте ці проблеми у Золотоноші? Особливо, упродовж останніх 5 років.
– В основному, ми ремонтуємо дороги за кошти міського бюджету. Міська рада пішла назустріч у тому, що почала виділяти кошти цілеспрямовано на поточні і капітальні ремонти. Також розробляються відповідні проекти. Ось, буквально за останні роки зробили акцент на тому, що треба постійно утримувати дороги. Не тільки робити ремонт як такий, а й займатися утриманням їх і в осінньо-зимовий період. У цьому принципова відмінність у ставленні до міського господарства нинішньої міської влади.
Утримання доріг полягає у тому, що їх потрібно своєчасно ремонтувати. З’явилися тріщини, невеличкі ямки – одразу усувати. Адже потім ця ямка виросте у більшу, і, відповідно, і сума на ремонт зросте. Також треба робити відведення води з проїжджої частини.
Протягом останніх трьох років на підприємство також поклали відповідальність за зимове утримання доріг. Тобто це посипка, прибирання снігу. Адже досі за зиму транспорт «наїжджав» товстелезні шари криги, які доводилося розбивати, через що руйнувався асфальт. До нас зимовим утриманням займалась ПРАТ «Веста-К». Зараз ми слідкуємо за вчасним прибиранням. Щось може робимо у борг, щось потім виплачується частинами.
– І на все це зараз виділяються кошти?
– Саме так. «ЗолотоношаРемБуд» займається утриманням, «Міський водоканал» часто допомагає по водовідведенню. І так спільно організовується робота, адже зібралась команда однодумців. Це легше, адже влада йде назустріч. І тому утримати дороги стає простіше.
– Наскільки я розумію, Ви зараз єдиний підрядник, який виконує роботи по ремонту і утриманню міських доріг?
– По місту тендер на ці види робіт не проводиться, тому що кошти зовсім малі. Тендерна процедура проводиться з капітального ремонту об’єкту на суму більше 1 млн грн. А у Золотоноші виділено 700 тис. грн. на капітальний ремонт і 300 тис. грн. – на поточний. За таких умов тендер не проводиться. У такому разі проводиться процедура одного виконавця. Я ж не один рік працюю з владою, я працюю з бюджетом уже 20 років.
– І Ви можете порівняти?
– Були спроби привести у місто «варягів». І з Черкас, і з області. Потім зробили одну дорогу. Побачили, що «пішов» асфальт. Люди пішли, і асфальт «зійшов». І тому зупинилися на тому варіанті, який діє зараз. Наше підприємство приватне, але усі працівники і керівництво «ЗолотоношаРемБуду» живуть у Золотоноші і так само ходять і їздять цими дорогами – нам ближчі ці проблеми. Асфальтобетон виробляється тут, на місці. Підприємство забезпечує стабільні робочі місця. Це – додатковий плюс для міської влади, оскільки ми забезпечуємо надходження до бюджету, тому що всі відрахування із зарплати ідуть у міський бюджет. Для влади і для нас — це вигідно. Водночас ми працюємо з усіма підрядниками і замовниками, хто замовляє і оплачує нашу продукцію і наші послуги.
Нещодавно ми прокладали дорогу у Піщаному, біля СТОВ «Маяк». Також працювали і у Чорнобаївському районі. Туди також повернемося незабаром. І ще маємо завершити роботи у Піщаному, ремонтуємо дороги на замовлення Вознесенської та Новодмитрівської сільрад.
– Які роботи Ви виконали у місті за останній час? Які були найбільш проблемні ділянки?
– З 2012-2013 років ми капітально відремонтували вулиці Неверовського, Горького, Привокзальну, Шмідта. Горького, щоправда, не доробили через брак коштів.
Водночас ми постійно виконуємо поточні ремонти, навіть, якщо це трудовитратно. Адже завод запускають заради 15 тонн асфальту в день, а його продуктивність — 120 тонн на день. Ми робимо дрібниці, але працюємо.
– Чи йшлося про масштабніші проекти щодо капітального ремонту доріг?
– Розмови були і проекти намагалися замовити, але усе впирається у брак фінансування. При нинішній коштах на цей рік – 700 тис. грн. на капітальний ремонт нам вдалося виконати роботи на вулиці Горького на площі 1800 кв. м. Якби сума була у розмірі 7 млн грн, тоді можна було би на вулиці Шевченка і бордюри змінити, і шар асфальту оновити, тобто, зробити за стандартом. Але це все залежить від грошей. Вулиця Шевченка, яку зробили у 1987 році, – це нова вулиця, а інші — це всі залишилися ще з періоду розвиненого соціалізму.
– Наскільки міська влада змінила підходи у питаннях контролю за виконаними ремонтними роботами?
– Контроль необхідний у будь-якому випадку. З боку міської влади він адекватний. Другий фактор — це взаєморозуміння між міською радою і нашим колективом. Тобто довіра йде від влади до мене і до влади від мене: робимо у борг, а потім нам віддають гроші. Такий «кредит» може тривати до півроку. Головне, що ми впевнені у поверненні коштів. Наприклад, у січні посипали дороги, а у квітні тільки віддали. Довіра велика. Людина, яка керує усім виконавчим комітетом, – це господар слова. Я бачив різні підходи за різні каденцій, тому можу сказати, що одна справа — обіцяти, а інша — робити.
– Чи вдалося здешевити ремонт доріг за рахунок їх правильного зимового утримання?
– Ми такого аналізу не проводили, тому що термін експлуатації доріг уже давним-давно скінчився. Але я помічаю, що загалом витрати на поточний ремонт скоротилися орієнтовно на 15-20%. Та це суб’єктивне враження, для того, аби сказати точно, слід обраховувати ремонт кожної ямки, що, практично, неможливо зробити.
– Дорожню розмітку також Ваше підприємство робить?
– Пішохідні пішоходи і лежачих поліцейських робить «ЗолотоношаРемБуд», проте осьову робили запрошені підрядники.
– У Вас добре видно дорожню розмітку.
– Вона свіжа. Ми її на початку літа зробили. Термін гарантії фарби — 7-8 місяців, тому до весни вона буде стерта і забита. І навіть є такі водії, ми їх називаємо «дорожні хулігани», які газують і спеціально гумою палять розмітку. Ми намагалися наносить кульки, які світяться вночі і які дорожче на 6-7 тис грн, але їх вистачає на 2-3 тижні. Їх просто зривають або стирають. Тому у цьому році ми такого не робили, бо це гроші, викинуті на вітер.
– А дорожні знаки Ви також утримуєте?
– Так. Ми замовляємо, ставимо. Але, на жаль, часто крадуть їх. Часто у міліцію заявляємо. За минулий тиждень три знаки викрали. Влітку наче було більш-менш спокійно, але зараз знову.
Дуже важливі знаки за дві доби відновлюємо, а на другорядних вулицях пізніше. Тобто на центральних вулицях 1-2 доби, а на інших – до тижня.
На наших лежачих поліцейських всі бідкаються, бо нібито це незручно. Але інколи так ми рятуємо життя дітей. Був час, коли за тиждень 3 дитини збили. На щастя, травми були несмертельні, але факт є фактом. Рішення про встановлення лежачих поліцейських приймала міська влада десь років три тому. В основному, встановили біля дитсадків, шкіл та на людних переходах біля базару, аптеки. Потім це розповсюдилося на інші вулиці. Це хороша справа, але взимку важко потім чистити дороги від снігу. Для мене важче, а для людей — безпечніше.
– Зараз масово просять встановити поліцейських?
– Так. Наприклад, біля шкіл особливо. Зокрема, зробили біля шкіл №4 та №5.
– Питання щодо каналізаційних колодязів. Ви щось робите на дорогах з ними?
– Якщо нормальна співпраця з водоканалом, то ми можемо швидко домовитися про ремонт. Наприклад, ми оновлюємо дорогу, бачимо проблему, повідомляємо у водоканал, а він уже у свою чергу присилає людей, які ремонтують і колодязь. Це так з водоканалом, а з «Укртелекомом» це проблематично. Але якось намагаємося знайти співпрацю.
– У вас в умовах обмеженого фінансування якісь інноваційні підходи у роботі впроваджуються?
– Намагаємося. Їздимо на виставки. Там дивимося, як і що можемо використати. Стараємось, але все по дрібницях.
– Які у Вас є домовленості з міською владою? Що Ви ще маєте виконати до кінця року?
– Цього року у нас ще капітальний ремонт – реконструкція вулиці Нової, поточний ремонт вулиці Терещенка, дві ґрунтові вулиці. На останніх ми маємо зробити щебеневе покриття, аби в осінньо-зимовий період якось можна було більш-менш по них пересуватися. Основне завдання зараз — це заготівля піску, солі тощо, бо яка зима буде, ніхто не знає, але такі заготівлі обійдуться у 240-250 тис. грн.