Майбутні золотоніські журналісти знайомились з роботою черкаських ЗМІ [ФОТО]

Учора делегація з одинадцятьох місцевих школярів відвідала провідні черкаські видання та телеканали, аби дізнатись секрети роботи та поспілкуватись зі своїми майбутніми колегами. Ініціатором екскурсії виступила Оксана Червякова з відділу сім’ї та молоді.

Долучитись до поїздки отримали нагоду члени Молодіжної ради міста, котрі у різних формах намагаються провадити в Золотоноші інформаційну роботу, активні школярі старших класів, котрі вже визначились з професією, а також чотири юних представника гімназії, де вже два роки функціонує учнівська прес-служба.

Серед учасників лунали і вже доволі відомі в інфопросторі міста імена, як-то Дмитро Кузьмуніський – ініціатор декількох молодіжних проектів та кореспондент районної газети, Сніжана Тесленко – юний фотокор нашого інтернет-видання. Бідкались діти на відсутність своїх локальних медіа-зірок. Автор аматорських місцевих телепродуктів Андрій Баштан та кореспондент “ЗолотоношіАнастасія Заболотня не змогли долучитись до гурту через різні обставини.

Протягом цілого дня діти познайомились з абсолютно різними за своєю сутністю та методами роботи ЗМІ, отримали цінні поради та настанови щодо вибору фаху та ставлення до професії в цілому.

Розпочала група з відвідин провідного черкаського інтернет-видання “Прочерк”. Тут про історію проекту, а також про всі нюанси сучасної інтернет-журналістики розповів відповідальний редактор Назарій Вівчарик.

Як створити “з нуля” конкурентне видання? Чому сучасному журналісту потрібно вміти все? Які професійні переваги надає гарне орієнтування у інтернеті, а також наявність дружніх зв’язків з читачами? Про це протягом години юнаки та дівчата дізнавались від молодого, проте досвідченого фахівця.

Вівчарик розповів про переваги та недоліки сучасного інтернет-видання, наочно показавши, як створюються новини, наприклад, про пожежу у Драмтеатрі. Оперативність, готовність до діалогу з громадськістю та аналіз соціальних мереж дозволяють бути завжди на пульсі подій та надавати читачеві медіа-матеріали з найбільш несподіваних ракурсів.

Зовсім інший тип редакції – потужну приватну газету – побачили школярі у офісі “Нової Доби”. Головний редактор Тетяна Очеретяна познайомила з усіма напрямками роботи видання, а також зі своїм згуртованим колективом. “Нова доба” – це цілий медіа-комплекс у центрі Черкас, де окрім газети, що видається 13-тисячним тиражем, функціонує сучасний прес-центр, а віднедавна ще й окрема структура – однойменне інтернет-видання. Окрема гордість – всеукраїнська газета для дітлахів.

Над щотижневим наповненням працюють більше десятка журналістів, а також фотокор, редактори веб-сайту і власні кореспонденти у деяких райцентрах Черкащини.

Перша професійна несподіванка чекала на золотонісців саме тут. Після знайомства з редколегією газети виявилось, що ледь не половина журналістів отримувала в свій час зовсім інший фах. Філологи, історики – вони нині формують обличчя черкаських ЗМІ. Особливо красномовний факт – особа екс-редактора “Нової Доби” та засновника “Прочерка”. Сергій Томіленко взагалі здобував математичну професію.

Такий парадокс намагалась пояснити Тетяна Очеретяна, наголошуючи що головне у професійній діяльності – це бажання розвиватись та підлаштовувати свою роботу під усі сучасні тенденції. Звісно, журналістська освіта завжди є бажаною для подальшої праці, проте за відсутності поступу вона не врятує.

З дещо іншими підходами, але колосальним досвідом діти познайомились на перехресті Хрещатика та Смілянської. Тут десятки років працює колектив “Черкаського краю”. Працівники газети, котра скоро відзначить 100-річний ювілей, можливо й не так активно використовують новітні технології, та мають свою давно сформовану аудиторію і роками напрацьовані редакційні стандарти.

Про багату історію видання, екс-членів колективу, поета Василя Симоненка та письменника Семена Скляренка, розповідала разом з колегами головний редактор Тетяна Калиновська. Очільник “Краю”, перепросивши за тимчасові незручності (фасад історичної будівлі перебуває на реконструкції, тому дістатись кабінетів медійників доволі складно), показала членам екскурсії музей Симоненка, а також провела за лаштунки редакційної роботи.

Зовсім іншу, небуденну сферу інформаційної роботи діти побачили згодом, розпочавши знайомство з черкаськими телевізійниками. Перша зупинка – модний нині бренд, котрий зумів зламати усі стереотипи – “Громадське телебачення”.

Зі скромним офісом, котрий створює незвичні та масштабні проекти, знайомила майбутніх фахівців репортер Євгенія Чернова, котра розповіла про передісторію появи каналу і загальні принципи та формати роботи. Креативні ж елементи дизайну студії стали місцем справжнього паломництва гостей, кожен з яких виявив бажання зробити фото на згадку. Адже для цієї молоді термін “Громадське” від початку свого існування став одним із символів нової країни.

Серйозну лекцію дітям на тему незаангажованості та професіоналізму прочитав керівник проекту та ідейний натхненник його створення Олекса Хуторний. Присутні отримали доволі багато інформації для роздумів щодо принципів та актуальності своєї подальшої діяльності.

Останній пункт відвідин – державна телерадіокомпанія “Рось”. Потужний комплекс мовлення став на декілька годин майданчиком для практичного знайомства з індустрією телебачення.

Зустрічав золотоніських школярів директор ТРК Михайло Калініченко, котрий навіть не поїхав задля цього на важливу нараду. Очільник “Росі” був приємно здивований кількістю молоді, що цікавиться професією журналіста. Подарувавши свої збірки віршів, приємно поспілкувавшись з гостями, Калініченко попросив підлеглих лише одного – показати все.

З повним виробничим процесом знайомив дітей заступник гендиректора Євген Старинець, дозволивши відвідати навіть ті закутки, куди сторонні потрапляють нечасто. Розпочали екскурсію із спілкування з командою репортерів, котрі щодня у будь-яку погоду приносять до будівлі свої відео-новини.

Продовжили на студії новин ЧСН, де й проводяться щоденні прямі ефіри телеканалу. Тут діти побачили реальний процес створення випусків, поспілкувались з режисером, а також спробували себе у ролі ведучих.

Наступна зупинка – величезний зал для зйомок ток-шоу. Фахівці студії показали оперативність сучасних декорацій, що дозволяють за лічені хвилини повністю змінити антураж, складний процес керування світлом та звуком. Головне ж – справній режисерський пульт, котрий на перший погляд, за враженнями присутніх, опанувати просто неможливо.

Безмежним досвідом ділилася команда режисерів, яка й створює кінцевий продукт професійними програмними засобами. Особливі ж враження – від закритого серверного приміщення технічних фахівців, те й формується остаточний сигнал для ефіру.

Останній досвід – робота радіо. Як дротового, так і FM. Тут дітям показали не лише студію мовлення, а й дозволили записати власні голоси та показали всі нюанси обробки звуку.

Екскурсія не остання, але її учасники вже готові до нових звершень. До початку нового навчального року ініціативна молодь спільно із відділом сім’ї та молоді на базі інтернет-видання “Золотоноша” планує організувати свою школу журналістики. Юнаки та дівчата мають намір створювати власні проекти, а також передавати досвід більш юним колегам. Перший крок – створення учнівських прес-служб у кожній школі, на прикладі тієї, що успішно працює в гімназії.

01 01-1

Знайомить з “Прочерком” Назарій Вівчарик

02 02-2 03 04

На зустрічі з керівником “Черкаського краю” Тетяною Калиновською

05

Музей Василя Симненко

06

У кабінеті диреткора ТРК “Рось” Михайла Калініченка

07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Читайте також:

comments powered by HyperComments