“Доброзичливе ставлення до оточуючих, повага та терпіння”, – поради батькам дошкільників від фахівця

Про життя дитячих закладів, де ростуть і виховуються маленькі хлопчики та дівчатка, можна розповідати багато. Усе, що є у садочках, створено за допомогою тат і мам, таких ініціативних, люблячих, далекоглядних. Передаючи вранці вихователю в руки дитя, батьки спокійно ідуть на роботу. У золотоніському дошкіллі немає не талановитих вихователів, тому прикро буває за прояви негативу з боку деяких “вдячних батьків”, які часом трапляються, і ранять душі керівників та працівників дошкільних закладів.
Таку думку наводить Олена Булко, методист з дошкільного виховання, на сторінках тижневика «Златокрай» (№3 від 15 січня). Чому ж деякі тата і мами поводять себе, м’яко кажучи, не завжди коректно?
Прояви агресії іноді неминучі, адже не про все можна говорити відкрито, спокійно, об’єктивно. Особливо, коли мова йде про дитячі проблеми під час перебування у дошкільному закладі. Мало хто з батьків спокійно і з розумінням сприймає інформацію, наприклад, про негативну поведінку дитини і буває вдячний за корисні поради щодо перевиховання. Існує певна категорія тат і мам, які завжди знаходять приводи для розгортання конфліктів, спричиняють галас навколо справи, яка, насправді, виїденого яйця, як-то кажуть, не варта.
Вислуховуючи грубі, несправедливі звинувачення та необґрунтовані претензії деяких батьків, педагог-дошкільник не має права відповісти їм у такій самій формі, бо керується своєрідним кодексом честі вихователя: бути уважним до батьків, дати їм можливість висловитись; проявити увагу і терпіння, не розмовляти зверхньо або запопадливо; висловлювати згоду з батьками; відстежувати свої емоції та підтримувати спілкування у спокійному тоні та ще багато іншого.
Щоб подолати агресію нестриманих батьків, вихователю треба бути виваженим, мудрим, спокійним, чуйним, ввічливим.
Інколи підгрунтям для виникнення суперечок стають, здавалося б, зовсім не конфліктні причини. Наведу кілька прикладів:
– мама просить керівника закладу змінити ранкове меню і включити до нього омлет, бо її дитина дуже його любить. Та мама, схоже, не знає, що у дошільних закладах категорично заборонено цю страву, як і усі смажені;
– інший тато постійно вимагає не годувати дітей гороховим супом чи буряком, аргументуючи це тим, що вони мають погані смакові якості;
– деяким мамам спало на думку змінити режим дня у дитячому садку і не виводити дітей на прогулянку взагалі;
– інший тато, навпаки, погрожує вихователю телебаченням і судом, бо вона, мовляв, скоротила прогулянку у холодну погоду, щоб не морозити дітей чотири години. Тоді як тато, вичитав в інструкції, що прогулянка на свіжому повітрі повинна тривати саме стільки, але забув уточнення: у теплу пору року! І до того ж – чотири години протягом усього дня!
Батьки виявляють агресію і проти вихователя, який, буцім-то, не захищає їхню донечку чи сина від однолітка. Ще й намагається пояснити, що діти мають властивість сваритися під час ігор. На це батьки реагують занадто гнівно і намагаються самостійно вплинути на чуже дитя, кричучи на нього. Найгірше, що ці, так звані “розборки”, відбуваються у присутності дітей, які отримують психологічну травму.
Які ж поради можна дати нестриманим дорослим, які, прикриваючись благими намірами, поводять себе неврівноважено, спотворюють інформацію, несуть у колективи дітей та дорослих негатив і планують “грозовий сценарій”, погрожуючи людям, які виховують їхніх дітей, віддаючи їм частинку своєї душі.
Перша порада – звернутись до психолога, який надасть відповідні рекомендаційні матеріали для підтримки та опори, які будуть корисними для розв’язання конфліктних ситуацій. Друга порада – уникати так званого “ефекту снігової лавини”, адже будь-яку сварку можна не “родмухувати”, підливаючи масла у вогонь, а припинити, перетворивши на плідну розмову. Третя – це техніка активного спілкування, виявлення зацікавленості, підтримка співрозмовника, сформульована конкретна причина та вирішення проблеми за допомогою фактів і нормативних документів.
Користуючись нагодою освітній фахівець пропонує усім дорослим налаштуватися на доброзичливе ставлення одне до одного і власним прикладом виховувати у малечі найцінніші риси – повагу до інших, любов і терпіння.